Wprowadzenie
Jedną z form pozafinansowej współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi jest prowadzenie konsultacji społecznych. Podstawą prawną do prowadzenia konsultacji społecznych są poniższe dokumenty:
Uchwała Nr 24/16 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 lutego 2016 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z Mazowiecką Radą Działalności Pożytku Publicznego oraz organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji |
Uchwała Nr 160/11 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 24 października 2011 roku zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z Mazowiecką Radą Działalności Pożytku Publicznego oraz organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji |
Regulamin konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z Mazowiecką Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji |
Uchwała 176/11 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Województwa Mazowieckiego |
Zarządzenie Nr 15/11 Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 4 stycznia 2011 r. w sprawie zasad i trybu prowadzenia konsultacji społecznych projektów uchwał podejmowanych przez Zarząd Województwa Mazowieckiego |
Zarządzenie Nr 392/13 Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 14 maja 2013 r. w sprawie wprowadzenia Polityki realizacji zasady partycypacji obywatelskiej w tworzeniu przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów ważnych z punktu widzenia mieszkańców województwa mazowieckiego |
Konsultacje
Konsultacje społeczne projektu „Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Mazowieckiego - aktualizacja I”
Data publikacji: 11.07.2023 Autor: Iga Kubicka (NI)
Raport z konsultacji społecznych projektu aktualizacji „Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Mazowieckiego - aktualizacja I”.
Zarząd Województwa Mazowieckiego uchwałą nr 1203/421/23 z dnia 10 lipca 2023 r. przyjął raport z konsultacji społecznych projektu „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Mazowieckiego – aktualizacja I”.
Konsultacje przeprowadzono w terminie od 19 maja do 9 czerwca 2023 r.
Zestawienie wszystkich złożonych uwag wraz z uzasadnieniem ich uwzględnienia bądź nieuwzględnienia znajduje się w załączonym raporcie.
Załącznik do raportu z konsultacji aktualizacji Planu Transportowego |
Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu „Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Mazowieckiego - aktualizacja I”.
Konsultacje będą prowadzone od 19 maja do 9 czerwca 2023 r.
Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Mazowieckiego stanowi akt prawa miejscowego i jest podstawą podejmowanych działań w zakresie organizowania publicznego transportu zbiorowego w Województwie Mazowieckim.
Samorząd Województwa podjął działania zmierzające do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego w trzech obszarach województwa, które zostało wykazane w przeprowadzonej analizie. W związku z tym, aktualizacja Planu Transportowego obejmuje przede wszystkim wprowadzenie autobusowych linii komunikacji poprzecznej, które będą stanowiły linie dowozowe do linii kolejowych. Działania podjęte w tym obszarze mają zapewnić funkcjonowanie spójnego systemu transportowego odpowiadającego potrzebom mieszkańców Mazowsza.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z dokumentem oraz zgłaszania uwag i wniosków za pomocą formularza konsultacyjnego, który należy przekazać w wybranej formie:
- pisemnie na adres: Departament Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa;
- ustnie do protokołu w siedzibie Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa, pokój nr 508 w godz. 8.00-16.00;
- na adres poczty elektronicznej: nieruchomosci@mazovia.pl;
- poprzez wypełnienie interaktywnego formularza zgłaszania uwag.